Lördag

Hej på er! Jag är ledig idag och tog en rejäl sovmorgon. Jag vaknade inte ens när Fredrik gick upp för att åka till sitt jobb, och då är jag verkligen trött! Väldigt skönt att sova ut, jag tror det behövs ibland - även när man är hästtjej.. 
 
Jag åt en ganska sen frukost och sen har jag satt ihop ett träningsschema. Vi har ju ett litet gym ovanpå stallet och när jag och Fredrik hade hand om hela gården hjälpte han mig lite med övningar och så, så nu är jag verkligen motiverad till att börja träna där! Innan jag började jobba var jag ute och sprang en hel del och tränade mycket på Friskis och Svettis men nu har det fallit lite åt sidan. Då är det väll på tiden att börja träna igen, eller hur?! 
 
Jag har också tagit mig en titt på nästa års tävlingssäsong. Nytt för 2016 är ju att titta efter tävlingar i en annan "zon" än vad jag är van vid, helt nya tävlingsplatser och nya roliga program. Målet är ju att rida FEI-programmen för 5-åriga hästar, vilket känns väldigt nytt och spännande för mig! 
 
Nu ska jag byta om och sedan ska jag åka och handla dom allra sista julklapparna, med pengar som jag knappt har haha.. Jaja, det är bara jul en gång om året. :) 
 
 
Längtar till tävling!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|