Stormigt!

Herregud vad det blåser i Stockholm nu.. När jag var på väg hem från stallet idag fick jag stå i kö för att en bil fått ett träd på sig/kört in i ett träd som låg över hela vägbanan. Otäckt! Vi får hoppas att den drar sig undan snart.. :) 
 
Idag red jag och Helena ut tillsammans på Lindy och Hirten. En riktig tjejtur! Trots blåsten var det sååå roligt. Hästarna var superpigga och på hugget, men bådas energi gick att vända till något bra! Jag provade göra några byten på Lindy vilket blev bra när jag väl bestämde mig för att ge hjälpen och inte var så osäker. Annars stod vi i lätt sits och lät hästarna sträcka på benen i galopp på travbanan. Så härligt! 
 
Efter uteritten gjorde jag i ordning Humlan för att rida lektion för Helena med honom. Vi red ett kort pass då han var så himla duktig idag. Vi fokade på tempoväxlingar och övergångar. Fina Humle-Dumle, så rolig att rida! 
 
Leon har vilat idag. Dock har han fått göra en del annat - gått i skrittmaskinen med Bruce i morse, blivit vaccinerad och fått nya dojjor på alla fyra efter att han dragit av sig en framsko i hagen. Kjell (vår hovslagare) är ju så himla bra - jag smsar direkt när jag tagit in Leon att han tappat en sko och fem minuter sätter han foten innanför stalldörren för undsättning! Snacka om bra service! 
 
Imorgon är det lektion för Helena med Leon igen. Det ska bli så roligt!! 
 

 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|