Bra träning

Här sitter jag och går igenom min powerpoint till en lektion som jag ska hålla imorgon. Vi har en kurs som heter Aktivitetsledarskap nu och vi ska hålla en hästrelaterad lektion på 20 minuter. Målgruppen är barn i 8-10 års ålder, trots att det är mina jämnåriga klasskompisar som jag ska hålla den för haha. Jag ska ha en genomgång om ryttarens hjälper och det känns faktiskt ganska bra! Jag har en powerpoint med egna bilder på mig och Frolle som Erica fotade när vi var i ridhuset sist, så det känns lite extra roligt. Efter powerpointen ska "barnen" få prova på att känna vikthjälperna och testa några av tygeltagen. Jag tror det blir bra, det enda problemet är att hålla tiden! 
 
Jag var på ett skivstångspass tidigare den här kvällen. För er som inte vet vad det är så är det som bodypump. Man jobbar med vikter och styrka, inte så mycket kondition. Mina ben skakade när jag gick därifrån och jag kan knappt gå uppför trappan i vårt hus nu, haha! Det var första gången jag gick på det passet så det var lite virrigt med hur mycket vikt jag skulla ha och när osv. Resultatet lär bli en rejäl träningsvärk så jag måste ju ha gjort rätt i alla fall! 
 
Nu är jag väldigt trött och imorgon är det en lång dag i skolan som väntar plus två hästar som vill bli ompysslade och aktiverade när jag kommer hem, så nu blir det sovdags för min del. Jag har inte somnat tidigare än elva halv tolv på hela veckan så jag hoppas jag kan somna lite tidigare idag. Godnatt! :) 
 
 
Här är en bild som jag hittade på google på ett skivstångspass! Sjukt rolig träning. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|