Fredag

Hejsan! Jag hinner tyvärr bara kika in här en snabbis, som vanligt nu för tiden haha. Ledsen för det men det har varit fullt upp hela sportlovsveckan och jag har fått pussla ihop allt för att hinna! Studentkryssningen, trippen till Dalarna för att hämta det nya släpet, både Frolle och Leon som rids, min pojkvän som är här under veckan och sen vill man ju gärna hinna andas också. Ibland brukar jag få skippa det, haha. 
 
I morse gick jag upp halv sju för att jag skulle få lite ledig tid att spendera med Fredrik på dagen. Jag har gjort så i princip varje dag den här veckan. När Fredrik sover går jag ut och fixar i stallet. Jag är inte särskilt morgontrött så det funkar super tycker jag! Hur som helst så red jag i alla fall ut på Leon. Vi skrittade mest men travade även lite. Han var verkligen på hugget och ville gärna trava hela tiden! Jag fick hejda honom dock då jag red på tok för länge igår i ridhuset. Jag brukar vilja hålla mig till en halvtimme men igår blev det upp mot 45 minuter. Det kändes inte alls som att jag red så länge, men som ni vet går ju tiden fortare när man har roligt. Men jag måste lägga band på mig själv, han ska inte gå så långa pass! Förresten så finns det ett klipp från gårdagens pass på min instagram @pernillahagglund. 
 
Sedan fixade jag mockningen och packade hö, gick in och åt lite frukost och sedan gick jag tillbaka ut till stallet och gjorde i ordning Frolle. Vi red ut barbacka idag. Han var sååå spänd och på tårna. Han blev rädd för minsta lilla och var verkligen som en fiolsträng. Jag försökte reda ut det så gott jag kunde och han kändes lite bättre på hemvägen, men jag tror blåsten ställde till det idag. Jag får tänka att alla dagar inte kan vara bra dagar, det måste även få komma några uppförsbackar i motvind! Utan motgång når man heller ingen framgång. 
 
Resten av dagen har jag spenderat med Fredrik och några av hans släktingar. Nu ska vi göra i ordning oss och åka och äta på restaurang med ett gäng! Det ska bli riktigt roligt. Vi hörs mer sen. :) 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|