Ändrade planer

Som ni säkert läst tidigare idag hade jag tänkt lägga den här veckan åt att trappa arbetet för Leon innan han ska vila i en månad. Bara någon timme efter kikade jag in på ridklubbens hemsida och såg att de planerat in tre programträningar - åttonde februari, fjortonde februari och första mars. Jag fick snabbt tänka om och ändra om lite i Leons planering. 
 
Han har ju redan vilat i tre dagar nu när jag var hos Fredrik och för att få in en månads vila så får han fortsätta vila nu. Då kommer han kunna vara med på programträningen som är den första mars! En vecka innan det ska han börja ridas igen efter en månad med bara pyssel och promenader. Programmet vi ska rida är LC:1 2015, det verkar vara perfekt för Leon. Perfekt för unghästar! 
 
Frolle ska vara med de andra datumena och vi kommer då rida LA:P1. Idag red vi lösgörande på ridbanan och han var fantastiskt fin! Jag la mycket fokus på halter och övergångar. Det är något som är så enkelt att det blir svårt, och något man kan samla många poäng på under tävling. Allt handlar ju om detaljer inne på en dressyrbana! Hur som helst så jobbade jag även med lite förvänd sluta längs med fyrkanten i galopp. Först var tanken att vi skulle rida öppnor men takten blev sämre av det och han ville gärna sticka in mot ridbanans mitt, så då provade jag förvänd sluta vilket fungerade precis som jag hade tänkt att öppnan skulle. Jag kom verkligen åt honom! Det ska jag göra fler gånger. När jag avslutade var han ännu finare än när jag började - skålade ur fint i serpentinbågarna och gick verkligen igenom hela kroppen. Såå fin, min Frolle! ♥
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Silke

Älskar ljuset på din headerbild!!

Svar: Vad kul! Jag gillar det med :D
Pernilla Hägglund

2015-01-26 @ 21:08:44
URL: http://silkez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|