Drömmar, mål och planering

Hej på er! Första januari 2015. Ett nytt år fyllt med nya drömmar, nya mål och framför allt nya utmaningar! Jag ser fram emot det här året, det är mycket kommer hända och jag vågar garantera mig själv att det kommer gå rasande fort. Så till mig själv vill jag säga.. Pernilla! Glöm inte bort att stanna upp, andas och njut. Det här året kommer bli oförglömligt. 
 
Det absolut största som närmar sig med stormsteg är såklart studenten och att komma in i arbetslivet! I samma veva kommer förhoppningsvis jag och Fredrik att flytta ihop. Åå, jag längtar ♥
 
På hästfronten händer det såklart också mycket, i alla fall för Leon. Jag har precis suttit och klurat på drömmål, mål och planering. Jag tycker det ser bra ut och har nyss skickat iväg det till Cissan också. Det känns skönt om hon checkar av och säger om det är rimligt eller inte för en fyraåring. Vårt drömmål det här året är att kvala till 4-årschampionatet med finaler i Breeders Trophy, men inte att delta. Målet är att delta i kvaltetsbedömningen till hösten och även att börja tävla honom i utbildningssyfte - alltså inte för att få fina procent, stå högst upp på prispallen eller visa upp honom. Jag tycker själv att det känns som rimliga mål och framför allt lagomt höga. Dom känns lite overkliga men jag blir helt pirrig i kroppen när jag tänker på det, och det är ju precis så det ska kännas med mål och drömmar! 
 
Frolles mål sänks det här året och vi kommer bara tävla för att ha roligt tillsammans, så hans planering är inte lika klurig som Leons. Däremot kommer jag ha mål såsom att vi ska lära oss nya rörelser och förbättra det vi redan kan, men på ett lekfullt och lätt sätt! Jag har kikat på några passande tävlingar för honom också, men det ska jag dyka djupare i lite senare. Roliga klasser, bra tävlingsplatser, lite kortare resor och tävlingar jag vet håller bra standard är vad jag kommer prioritera för Frolle i år. Den planen känns riktigt bra! 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|