Hej!

Äntligen har jag lite tid att säga hej till er! I måndags var jag på halkbanan hela dagen och kvällen spenderade jag såklart i stallet. Igår på morgonen skrev jag teoriprovet för körkortet, jag lunchade på Jambo och sedan körde jag en halv körlektion för att "värma upp" och på eftermiddagen körde jag upp. Allting på samma gång men det var skönt med snabba ryck! Det känns otroligt bra att jag nu har körkort och jag känner mig säker bakom ratten. En fantastisk känsla! 
 
Idag är jag tillbaka i skolbänken igen. Det känns också väldigt bra, jag har missat mycket förra veckan och även dessa två dagar som jag var borta nu. Dock är jag duktig på att ta igen saker så det är inga problem på det viset. Det är snarare alla genomgångar, frågor och övrig information som är jobbig att missa - det är inte lika lätt att ta igen som prov och uppgifter. 
 
Jag har redan ridit Frolle idag! Jag går en kort dag idag vilket innebär sovmorgon, men jag tog istället vara på den och passade på att rida ut i skogen på Frolle. Han joggades bara idag efter lektionen igår, men han kändes riktigt fräsch och på tårna. Kul! Igår kändes han också fin men lite "plattare" än vad han varit den senaste tiden. Det var alltså inte alls mycket skillnad - vi är nere på detaljnivå nu - men tillräckligt för att det skulle kännas. Det beror troligtvis på att han har spänt sig lite i hagen/på ridbanan där det varit lite halt vissa dagar. Så det satt antagligen kvar lite granna och gjorde så att han inte vågade vila lika på steget eller sätta sig. Annars var han fin i formen och han gjorde så fina skänkelvikningar! Kommer ni ihåg förra hösten när vi inte alls fick till dom och vi kämpade hela vintern med bara just skänkelvikningar? Det känns otroligt roligt att det jobbet har lönat sig nu. :) 
 
Nu ska jag skriva ihop veckans planering för Frolle och Leon, så ni får hålla utkik efter den om en stund! 
 
 


Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Fin bild :)

Svar: Tack! :)
Pernilla Hägglund

2015-01-21 @ 11:49:31
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Josefine ♔

Jätte fin bild! Ska bli kul att se planeringen :)

Svar: Tack! :)
Pernilla Hägglund

2015-01-21 @ 13:53:43
URL: http://jlandgrens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|