Leon i ridhuset

Leon är verkligen en dröm att rida! Han har en helt fantastisk inställning, är ambitiös och vill verkligen visa vad han kan. Det påminner han mig om varje pass och det känns som helt otroligt att jag har en så fin fyraåring i mitt stall. Jag hoppas verkligen att jag ska kunna plocka fram alla hans bra sidor och behålla dom, för då kommer han - och vi tillsammans - bli ruskigt bra i framtiden! 
 
Hans galopp är verkligen helt fantastisk. Det känns som att han hoppar över ett hinder i varje språng! Han är väldigt känslig för hjälperna och har otroligt lätt för tempoväxlingar. Det är viktigt att jag inte rider för sakta i galoppen utan istället rider på mer framåt. Eftersom han har så pass kvalité på sin galopp kommer han stärka den mer om han får ridas framåt än kortas upp. I traven däremot får man tänka lite tillbaka, framför allt i början innan han har hunnit landa och vila på steget. I slutet av passet brukar jag lägga in små skillnader i tempot även där. 
 
Här kommer en del av bilderna från vårt pass i ridhuset häromkvällen. Nicole och Deira var där samtidigt vilket jag såg som ett bra tillfälle att träna på "andra ekipage"! I början var Leon lite tveksam och rädd, men eftersom accepterade han det och sedan kunde vi både mötas och rida om varandra utan problem. Som vanligt imponerar han mig, min fina Leon ♥
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|