Lördag

Hej på er! Jag måste dubbelkolla vilken dag det är hela tiden, haha. Det känns som att det är måndag, onsdag eller kanske söndag hela tiden! Jobbigt men samtidigt skönt att villa bort sig såhär i ledigheten. 
 
Idag åkte Fredrik hem så det känns lite tråkigt, men han har varit här hela lovet och det har varit underbart! Jag hjälpte honom att byta lampor på sina pappas bil i morse och han bytte även på hästtransporten. Jag är verkligen heeeelt borta när det kommer till att hålla på med bilar så det är tur att jag har en bilintresserad pojkvän som kommer kunna hjälpa mig att fylla på spolarvätska och sånt när jag fått mitt körkort, haha ♥ 
 
Resten av dagen har jag spenderat i stallet, som inte är särskilt ovanligt. Det brukar bli runt 4-5 timmar när jag rider både Leon och Frolle. Tiden springer verkligen iväg när man är med hästarna, brukar inte ni också känna så? Hur som helst så skrittade jag ut på båda två. Det går inte att göra så mycket mer nu när det är isgata överallt. Leon har dock lite svårt för att hålla sig i skritten när vi rider i skogen, men idag gick det förvånansvärt bra! Han krånglade lite och blåste upp sig innan jag satt upp och när jag skulle rida iväg. Resten gick bra (för att vara Leon alltså!). Frolle var pigg och glad, men mycket mer avslappnad än Lellisen då. 
 
Nu ska jag slå upp körkortsböckerna och plugga. Snart är det där jädrans körkortet mitt!! 
 
 
Jag skulle inte tacka nej till en varm sommardag med dressyrtrim på en icke isig ridbanana idag! Fast nu är det ändå inte sååå långt kvar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|