På fastlandet

Igår kom vi tillbaka till fastlandet igen efter en jätterolig och välbehövlig vecka på Gotland! Jag har verkligen haft det superbra. Dock är jag inte hemma än utan kommer komma hem på torsdag kväll. Vad jag gör kvar i Stockholm får ni dock inte veta, det är en hemlis.. Men ridkläderna är på i alla fall! 
 
På hemmaplan har Exet inte blivit bra ännu. Han fick ju fång för några veckor sedan och när mamma började trappa ned medicinen blev han sämre igen. Nu provar vi ge full dos igen så får vi se hur det blir. Han har haft otur nu det senaste året vår lilla Exet... Saga rider Frolle och har dessutom tagit med honom på träning för Åsa Enqvist igen! Hon skickar massor med söta bilder på dom två till mig och jag saknar ihjäl mig efter honom. Hur ska jag kunna klara mig utan min Frolle? Som tur är har jag mitt energiknippe Leon som just nu skrotar omkring i hagen och laddar upp för igångsättning i slutet av denna vecka. DET längtar jag också ihjäl mig till - att få sitta upp på min egeninridna fyraåring! 
 
Faktiskt så känner jag väldigt mycket hemlängtan nu. Fredrik har ju också åkt tillbaka (hem till mig) och jag är "ensam" kvar här några dagar till. Men jag får stå ut, på dagarna går tiden ändå fort i och med att jag har roligt! Nu ska jag starta någon film och sedan ska jag sova. Klockan ringer kvart över sex imorgon! 
 
 


Kommentarer
Postat av: Linda

Tror att Frolle längtar lite efter dig också!

Svar: Åå!
Pernilla Hägglund

2015-07-23 @ 10:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|