Fång

Den här tisdagen började inte alls bra när vi upptäckte att Exet hade fångsymptom. Både jag och mamma hade tyckt att han belastade benen konstigt i hagen igår men ingen av oss tänkte mer på det, och han såg fräsch ut vid insläppet. Men i morse ville han knappt gå från boxen, han som alltid ska springa hela vägen ner till hagen. Vi fick släpa fram honom och han hade verkligen ont. Mamma ringde veterinären direkt som kom lite senare på förmiddagen. Nu står han på boxvila och medicineras med rheumocam. Stackars lilla Exet.. ♥
 
Förutom att ha hållit stenkoll på Exet skrittade jag och Frolle ut i skogen barbacka idag. Igår promenerades han bara för hand. Jag red i shorts och foppatofflor (inget jag rekommenderar, men oj så härligt det är) i den härliga solen! Frolle kändes pigg och fräsch. Sedan spolade jag även av Leon och promenerade honom en kort bit. Det uppskattade han! Jag tror han börjar hajja det här med att bli duschad nu för då och då stannar han upp och njuter av det faktiskt. Förresten är det bara 3 veckor kvar tills jag ska rida igång honom... Ååå, jag kan knappt vänta! 
 
Nu ska jag äta lite kvällsfika och sedan ska jag kolla på något avsnitt av en serie. Men bara ett för sedan MÅSTE jag sova! Jag sover alldeles för lite på nätterna nu, men det finns ju så mycket annat roligare att göra än att sova liksom.. Det är svårt det där när det är sommar. 
 
 


Kommentarer
Postat av: Jolin Berg

Usch! Hoppas han blir bättre snart <3

Svar: Det hoppas jag med! :(
Pernilla Hägglund

2015-06-30 @ 21:40:29
URL: http://sluhusdjursagronom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|