Inte vår helg

Helgen på Gripens Ryttarförenings tävlingar var inte min och Frolles. Jag har inte riktigt hunnit med att uppdatera här (haha min standardursäkt..) men ni kanske har hållit koll på Equipe? Resultaten blev i alla fall fredag 65,303% och delad 6:a i Lagtävlan för ponnyallsvenskan (3 placerade), lördag 63,553% och 5:a i LA:P1 (3 placerade) och söndag 62,5% och 6:a i LA:P1 (3 placerade). I cupen kom vi på tionde plats av tjugo deltagare. 
 
Ridkänslan har varit både mer och mindre bra. I fredags upplevde jag honom lite okoncentrerad och att han hade annat att kolla på istället för att vara "med" mig. Han ville liksom gärna ta upp huvudet och titta på annat inne på banan och var inte riktigt "på hjälpen". På lördagen fick jag en riktigt fin känsla men där höll inte domaren riktigt med mig och jag tycker att vi blev lite snålt bedömda. Däremot var jag jättenöjd med min och Frolles prestation så det gjorde inte så mycket att procenten inte var den bästa. Igår var det inte bättre än 62% utan vi fick helt vad vi förtjänade. Frolle var jättetrött och visade det genom att stå emot och hänga sig lite i handen. Vi fick 6:or rakt igenom protokollet förutom någon 6,5 och någon 7:a, med kommentarer såsom "svag bjudning", "aktivera mera", "visa mer skillnad" osv. Solen har legat på Frolles box heeeela helgen och i det stallet han stod var det helt vindstilla så det satte sina spår helt enkelt. Han har alltid varit känslig för värme/kyla och trivs allra bäst när det är "lagom". Jag klandrar honom inte utan försökte bara pusha honom hela tiden med positiva klappar och beröm! 
 
I övrigt har Frolle som vanligt varit drömponnyn att ha med på tävling. Han står lugnt i sin box, är vän med boxgrannarna och gör sitt bästa. Han är världens bästa ♥
 
 
En bild från förra året på samma tävlingsmeeting. Håller på med bilderna från den här helgen just nu men det krånglar med överföringen... Lägger upp så fort jag kan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|