Packar

Hej på er! Uppdateringen har varit lite dålig här dom senaste dagarna, men jag har haft mycket annat att göra helt enkelt. Jag har varit ledig från skolan både måndag och tisdag så då har jag varit hemma. I måndags hjälpte jag Erica och Buttler på ridbanan och sedan red jag ut på Exet tillsammans med en tjej som heter Saga på Frolle. På kvällen åkte jag till Friskis och gjorde ett skivstångspass. Träningsvärken är olidlig, fortfarande! 
 
Igår efter att jag tagit en välförtjänt sovmorgon hjälpte jag till med studiebesöket. Skolklassen var här i lite mer än tre timmar och det är verkligen inte bara att hålla ordning på nästan 40 barn. Men det gick jättebra och det var roligt! Sedan fixade jag stallet, red Deira och senare på kvällen åkte jag till ridskolan med Frolle för lektion. Det gick mindre bra denna gång, han kändes stel och stum. Men jag tycker själv att jag inte ridit ordentligt på sista tiden så det beror nog på det. Det är mycket tankar som snurrar såhär i slutet på gymnasietiden och mycket runt omkring också, så jag har helt enkelt inte kunnat fokusera till 100%. Men snart kommer det att vända när allt lugnar sig! 
 
Idag har jag varit på Högbo. Vår klass skulle fotas för REALs katalog. Två hoppekipage, ett dressyrekipage, en longering och en tömkörning. Jag stod för dressyren och red underbara Dermont! Han är verkligen fantastiskt härlig att rida med bra gångarter. Om man hade haft honom på hemmaplan och kunde lägga ner mer tid på honom hade han nog kunnat bli väldigt bra tror jag! Dock var han väldigt skumpig att sitta ner i traven på idag, men jag tror det kändes extra mycket på grund av min extrema träningsvärk. Jaja, några bra bilder fick dom nog i alla fall. Vi slutade runt lunch och då åkte jag och två vänner till en kinesisk restaruang och åt, innan vi åkte en kortis till Köpis i Valbo för att köpa studentkort osv. Sedan åkte jag hem. Jag och Frolle var ute i skogen idag och han kändes helt ok! Det var så skönt att koppla av och bara njuta av solen och alla härliga sommardofter. 
 
Just nu är jag i full gång med att packa resväskan. I morgon efter Högbo åker jag direkt till min pojkvän i Stockholm. Eller ja, först ska jag åka hem till min fina vän Johanna i Tierp och umgås en stund, men SEN ska jag åka raka vägen till Fredrik. Han tar studenten på fredag så jag ska såklart fira honom! Under helgen ska jag eventuellt även åka på en jobbintervju. Spännande! Nu ska jag fortsätta med packningen och sedan ska jag gå och ta in hästarna. Vi hörs mer senare!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|