Puh!

Heeeej, hur är läget med er? Jag är lite stressad som vanligt men har en pytteliten lucka nu så jag kan passa på att andas lite. 
 
Jag försökte mig på att ta liiiite sovmorgon i morse, klockan ringde 8 så jag fick i alla fall två timmar extra sömn. Men jag vaknade dock flera gånger under morgonen för jag var orolig att jag skulle sova över.. Jag gick i alla fall raka vägen ut till stallet och tog ut hästarna. Vi stängde en ny hage till dom igår för att låta deras andra hage vila och växa på sig under några veckor så dom blir jätteglada så fort vi närmar oss öppningen, haha. Sedan mockade jag, åt frukost, harvade ridbanan, kollade lufttrycket i däcken på bilen och transporten samt olja, kylarvätska och spolarvätska, packade höet som vi ska ha med till Strängnäs samt det vanliga, gjorde rent hinkar, krubba och lådor som ska med, fixade kraftfodret som ska med, packade in allt i transporten, putsade och packade mina egna saker. Jag har nyss fikat och sitter nu här och funderar på om jag glömt något. 
 
Jag ska alldeles strax gå ut och ta in Frolle. Han ska duschas och promeneras innan det är dags att åka. Åå, det ska bli så roligt! Årets bästa tävling, garanterat. Håll tummarna för oss!! ♥
 
 
Frolle var trött i morse. Gosisen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|