Härlig uteritt

Jag kom precis in från stallet efter att ha ridit ut på Frolle! Vi var ute i ungefär en timme, men det blev mest skritt. Vi red på en väg där det är ganska mycket nedförsbackar och i skogsdelen av rundan var det massor av snö kvar, så då får man hålla ner tempot lite. När vi väl kunde trava och galoppera kändes han jättebra! Jag skulle önska att han var lite mjukare i stödet, han var liksom lite stum i munnen idag. Det blev bättre ju längre in i passet vi kom så jag tror det bara beror på att han kanske var lite stel. Han var väääldigt pigg i galoppen idag, så jag lät honom sträcka ut och det gillade han! 
 
 
Haha, oj, ser nu att pannbandet är helt på sniskan på bilderna... Hoppas det inte såg ut så under hela ridturen, haha! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|