Hej!

Men hej på er! Jag tog lite ledigt från bloggen i samband med att jag var hos Fredrik. Jag brukar göra så när jag är hos honom - släppa alla måsten och samla energi typ. Min vardag är fullspäckad i vanliga fall och rusar iväg så det är skönt att ibland stanna upp, skjuta allt åt sidan och bara vara tillsammans med Fredrik. Det vet jag att han också uppskattar, haha. :) 
 
Jag kom hem igår i alla fall. Farfar hämtade mig i Gävle och sen var jag hos honom i nästan två timmar, fikade och pratade. Jag hade parkerat bilen hos honom över helgen så det passade bra! När jag kom hem gick jag raka vägen ut till stallet och mockade. Ute i hagen väntade en mamsig Leon och myssjuk (sockersugen) Frolle! Jag tog in Frolle och gjorde i ordning honom, sedan väntade ett ridpass på ridbanan för honom. Jag värme upp honom ordentligt i skritten först - halter, skänkelvikningar, framdelsvändningar, öppnor, slutor, förvända slutor och skrittpiruetter med bibehållen energi och låg form med avspänd nacke. Upp i trav och han kändes såååå fin! Mjuk i sidorna, lätt stöd i handen och energiska bakben. Samma känsla i galoppen. När han var ordentligt varm jobbade jag mer med tempoväxlingar. I traven red jag lätt för att han skulle slappna av i ryggen och våga sänka nacken eftersom han lätt blir spänd när jag samlar honom. Jag var extra noga med att lägga fram handen och försöka få honom att söka stöd långt fram. Samma tänk i galopp och där tänjde vi på gränsen. Korta sträckor där jag samlade honom och sedan framåt för att skölja ur. Oj så fin han blev av detta! Han kändes så positiv. Det var roligt! Efter passet fick han massage med arnika och massor av sockerbitar. 
 
Sedan skynade jag mig in och åt middag. Efter det åkte jag till Friskis och Svettis och var med på ett skivstångspass. Det var en annan ledares pass denna gång så det var lite nya övningar och viktändringar så det blev svårare att hänga med. Men träningsvärken satte sig djupt ändå. Jag kan knappt gå nerför trappen idag! När jag kom hem från Friskis gick jag ut till stallet igen och tog in hästarna. Leon hade passat på att lerbada typ 20 gånger under dom dagarna jag var borta så jag stod ett bra tag och försökte få bort det värsta medan han mumsade på kvällsmaten. Direkt när han kom ut i morse rullade han sig ändå... 
 
Jag har två veckors "bondepraktik" nu och mina föräldrar har ju en bondgård så jag har praktik hemma. Hur skönt?! Dock är jag ledig idag och igår och jobbar istället i helgen. Jag kommer troligtvis jobba hemma i sommar så jag ser det som en förberedelse inför det! Bra va? :) 
 
 
Några bilder jag tagit på våra kossor! 


Kommentarer
Postat av: Oslofru

Så vackra bilder <3

Svar: Åh, tack!
Pernilla Hägglund

2015-03-24 @ 10:31:18
URL: http://www.oslofru.com
Postat av: Oslofru

Så vackra bilder <3

2015-03-24 @ 10:31:18
URL: http://www.oslofru.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|