Hej!

Hej på er! Jag hann tyvärr inte skriva om tävlingen igår så det kommer idag istället. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, eller hur? ;) Idag har vi vår lektion från valfri ort då vi endast ska jobba med en inlämningsuppgift så jag har haft sovmorgon och kan ta det lugnt idag. Skönt! 
 
Igår fick jag sluta tidigare och kom hem två timmar tidigare. Då hann jag helt plötsligt med massor av fler saker än tänkt! Jag gick direkt ut till stallet och mockade och fixade resten. Mamma var ute och red och hade inte hunnit göra stallet så hon fick sig en överraskning när hon kom tillbaka! Sedan gick jag in en snabbis och fick i mig lite middag innan jag skrittade ut en sväng på Frolle. Han kändes pigg och fräsch, och sämre blev det inte för att vi red på hans favoritväg! Så fort han förstår att det är där vi ska rida lyser han upp som en sol och börjar nästan trava, haha. 
 
Sedan fick Frolle gå ut i hagen igen medan jag skyndade mig in och svirade om till träningskläder. Härligt att till och med hinna med ett jympapass på Friskis & Svettis på en måndag! När jag kom hem därifrån tog jag in hästarna, åt kvällsfika och sedan gick jag och la mig. Härlig måndag! 
 
På dagens schema står plocka lite i rummet, joggtur i skogen med Frolle och åka till ridskolan med Leon. Han ska vara med på Lenas lektion för första gången idag! Det ska bli roligt och jag hoppas att han tar det med ro. Det börjar bli hög tid att göra en mer detaljerad planering av hans ridning för månaden framöver också, för idag är det ganska precis en månad till hans tävlingsdebut. Hur spännande?! Det ser jag verkligen fram emot! 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|