LA:1 i Timrå

I söndags gick årets första tävling av stapeln för mig och Frolle! Innan hade jag känt mig taggad, men också inte. Vi har haft många "dåliga" pass i ryggen men också några riktigt bra. Mer om dessa dåliga pass och vad det berott på kommer jag skriva om i ett annat inlägg framöver, men orsaken har varit ganska konkret och uppenbar. Som ni också vet var veckan innan inte den optimala uppladdningen. Jag var sjuk och kunde inte rida på ett par dagar så Frolle vilade, och det brukar vi verkligen inte ha inlagt veckan innan tävling. 
 
Men... Det gick ju bra ändå, fantastiskt bra faktiskt! Redan när jag skrittade fram kände jag att han var pigg och alert. Det kändes som att han tyckte det skulle bli roligt att tävla igen. På framridningen fokuserade jag på att få honom mjuk och lyhörd. Övergångar, tempoväxlingar, volter, serpentinbågar och skänkelvikningar var vad framridningen bestod av. Frolle kändes otroligt fin! Han var rund och mjuk i formen, pigg, framme för hjälperna, positiv, lyhörd och eftergiven. Så fort jag tröck med skänkeln gick han upp i trav och så fort jag sträckte upp mig och spände magmusklerna gjorde han en perfekt övergång till skritt. Jag behövde bara sitta till lite i sadeln för att han skulle fatta galopp. Ja, ni förstår - jag kunde använda minimala hjälper! 
 
När det var dags för mig att gå in på banan kände jag mig såå taggad! Frolle var med mig och spetsade öronen när vi kom in på tävlingsbanan. Vi behöll samma känsla som inne på framridningen och det var så fruktansvärt roligt. Jag njöt varje sekund och det kan jag uppriktigt säga var riktigt längesen jag gjorde på tävlingsbanan. Frolle var jättepigg! Så pigg att han till och med kom upp i trav i den ökade skritten. I vanliga fall hade man ju blivit lite arg för det, men jag blev bara glad över att han visade en sån energi! Det och ryggningen var dom enda riktiga missarna och procenten landade på 68,02. Efteråt när domaren gick förbi mig (jag red sist i klassen) sa hon "Ni var jättefina!" och flinade stort. Hur kul var inte det?! Jag blev jätteglad! 
 
Procenten räckte till en vinst! Dock var vi bara tre i klassen så det känns liksom mesigt, haha. Men men, vinst som vinst och dessutom var det lite drygt 4 procent till ekipaget efter. Så lite mallig över Frolle får jag faktiskt vara! Men även om vi inte hade vunnit hade jag varit så glad över vilken fin känsla han gav mig. Det var nästan så att glädjetårarna kom, haha! Åå, det var så roligt. ♥
 
 
Nicole var med för att göra en skoluppgift - och grooma såklart! 
 
 
Min syster Madde kom förbi och tittade på oss! Hon bor inte särskilt långt från Timrå så det passade perfekt. :)
 
 
Världens bästa Frolle. ♥
 


Kommentarer
Postat av: Sandra AW

Grattis :)

Svar: Tack!
Pernilla Hägglund

2015-03-17 @ 15:48:05
URL: http://motosidressyr.blogg.se
Postat av: fanny

vilken fin häst och grattis till er! :)

Svar: Tack och tack! :D
Pernilla Hägglund

2015-03-18 @ 14:37:06
URL: http://glitteruggla.blogg.se/
Postat av: Alina

Åh så kul! :)

Svar: Ja verkligen!
Pernilla Hägglund

2015-03-18 @ 14:51:19
URL: http://oncelikethis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|