Sjuk

Hela helgen har jag känt mig lite krasslig. Ni vet när man är på väg att bli sjuk, men hoppas att det stannar så? Jag trodde nämligen att jag var tillräckligt pigg för ett jympapass igår kväll, men så fort jag fick upp pulsen och andningen sved det som jag vet inte vad i halsen. Kroppen kändes inte alls stark, men jag körde på ändå så dum som jag var haha. 
 
Jag blev bara sjukare och sjukare under kvällen och idag är jag parkerad i sängen. Jag hoppas verkligen att en dag hemma räcker för jag känner att jag verkligen inte har tid att missa skolan. Som tur är vet jag vad vi skulle ha jobbat med på lektionerna idag så jag kan försöka göra det härifrån ändå. Jag tänkte passa på att plugga lite körkortsteori också om jag orkar. 
 
Frolle ska bara skritta idag och Leon vilar. Egentligen hade jag velat rida honom också, eller i alla fall gått ut på en promenad, efter gårdagen som förmodligen var jobbig för både kropp och knopp. Men jag tycker det är viktigt att jag är pigg och alert när jag rider Leon eftersom jag alltid behöver ligga steget före, så därför tror jag det är bäst att jag låter bli att rida honom sjuk. 
 
Har ni något ni skulle vilja läsa om här på bloggen? Kommentera i så fall! 
 
 
Lite måndagspepp till er som är friska och fit for fight! 


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Vet att du tagit upp det lite tidigare men skulle gärna läsa mer om hur du tänker kring Frolle och hans upplägg/övningar mm då han nu börjar bli till åren.. Några bra tips på övningar "för den gamla hästen"?:) krya på dig och pussa Frolle från mig!:)

Svar: Absolut, det kan jag skriva om! Det ska jag göra. Kram! :)
Pernilla Hägglund

2015-03-04 @ 22:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|