Regnig tävlingsdag

Som ni säkert redan sett så slog Frolle till med ännu en vinst idag i LA:P1 på Tunalids Ridklubb! Han är ju allt bra fantastiskt min Frolle, kämpar på och ligger på stadiga procent. Han vet när det gäller och behåller alltid sitt trygga lugn. Världens bästa ponny! 
 
Under framridningen utomhus spöregnade det och hela banan var sjöblöt. Frolle hatar att gå i stora vattenpölar men brukar ofta vara väldigt fin trots att det regnar, men idag var vi lite oense. Han kändes inte riktigt lösgjord och jag fick inte riktigt någon jämn och mjuk kontakt. Jag försökte bara lösgöra honom genom massor av övergångar och förvänd galopp där jag ställer mot motsatt håll. Det hjälpte och han kändes ganska fin när det var vår tur att gå in på banan.
 
Genom programmet kändes han fin och det var som att vi båda två skärpte till oss! Han slappnade av och jag kom till ridning. Vi hade ett jämnt flyt genom programmet och ingen direkt miss, bara några detaljer som jag tror det bara var jag som märkte. 7,5 på båda slutorna, 8 på ökad skritt, galoppfattning och sitsen och 8,5 (Vår andra 8,5a!!) på en av galoppserpentinerna! Resultatet slutade på 69,21%. :) 
 
Nu är det lite drygt en månad till nästa tävling och då ska vi åka iväg till Strängnäs på ett tredagarsmeeting. Den bästa tävlingen på året! Nu ska vi träna och ha roligt så får vi hoppas att vi är i toppform till dess. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|