Film från idag

Idag var det pilotbyte och Leon fick Helena i sadeln. Hon red honom för andra gången idag och som jag berättat tidigare känns det som en bra rutin att få in i träningen för att få ut så mycket som möjligt. Återigen får jag nypa mig i armen, för han är verkligen SJUKT fin och är så fantastisk snabblärd och ambitiös! 
 
Idag arbetades galoppen mest. Fokus låg på att fortsätta introduceringen av femårsrörelserna. Förvänd galopp har vi jobbat med innan och den gör framsteg varje ridpass. Något nytt som Leon fick prova idag var övergångar mellan galopp och skritt. Ett ord - KLOCKRENT! Galoppfattningarna från skritt var otroligt bra och korrekta. Han vinklade in bakbenen, satte sig och gick direkt upp i en galopp med bra kvalité - på första försöket. Vi behövde liksom bara gör en åt vardera håll för att han gjorde det så himla bra. Han stressade inte upp sig heller vilket kan vara ganska vanligt vid inlärningen, utan han höll sig lugn och trygg. 
 
Även i traven såg vi framsteg. Han visade verkligen att han förstått sidförande hjälper och gjorde såå fina skänkelvikningar! I öppnorna längs med långsidorna formade han sig väldigt bra också runt innerskänkeln och kom upp på yttertygeln. Duktiga duktiga Leon! ♥
 
Här kommer en kort film från passet. Visst är hans galopp underbar?! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|