Ny vecka

Gud vad veckorna, och dagarna, går fort! Man hinner knappt blinka så är det måndag igen. Är det bara jag eller känner ni likadant? Snart är det liksom december! Ledsen att jag inte uppdaterat, men som sagt så rusar dagarna förbi och vips så är klockan sent och jag är jättetrött... Men det måste ju bero på att jag har så roligt varje dag! 
 
Jag har nyss kommit hem från Vällingby där jag gick och kikade i affärer. Så himla mysigt nu när alla julsaker börjar komma fram, men det är så himla svårt att hålla i pengarna.. Haha. Jag kan gå i timmar i inredningsbutiker och drömma mig bort till mitt framtida egna hem med MASSOR av gulddetaljer! Åå, längtar (fråga bara Fredrik som får stå ut med mitt tjat om guld och lägenheter, haha..)! 
 
Förutom det så har jag också varit i stallet såklart! Idag stod Tinne-träning för Lindy och Helena på schemat, men jag var tyvärr tvungen att jobba vidare på hemmaplan. Vi båda hade rätt bråttom iväg på eftermiddagen så det blev effektivast om jag stannade hemma helt enkelt. Jag skrittjobbade Humlan, longerade Leon och promenerade med Bruce. Allihopa skötte sig strålande! Leon såg riktigt fin ut på longeringen efter att han busat av sig. Han tog mina hjälper fantastiskt bra så vi kunde jobba mycket med tempoväxlingar i traven. Det är verkligen roligt att kunna använda longeringen till mer än bara till att "rasta av" hästarna tycker jag, men för att man ska komma dit krävs konsekvent träning, tålamod och uppmärksamhet. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|