Pass efter minivila

I helgen var jag som ni vet på premieelevkurs i ledarskap och företagande på Sånga-Säby Hotell- & Konferensgård som är LRF's dotterbolag. Det var verkligen helt fantastiskt! Jag hade aldrig trott att jag skulle växa så mycket som person och möta så otroligt många olika härliga människor på så kort tid. Jag lärde mig väldigt mycket om ledarskap, att möta olika personer och framför allt att lyssna på andra människor. Jag känner mig mycket mer medveten om hur man fungerar och hur man kan utnyttja det. Så himla kul! 
 
Hur som helst så har Leon vilat under tiden jag var på kurs. Dock har han varit lite väl speedad och knappt kunnat gå i skrittmaskinen.. Antar att klippning, vila och lite kallare temperatur inte var helt rätt kombo för lilla Leon. Han verkar tycka att det är roligt och skönt att jobba igen! Igår longerade jag honom och det fanns en hel del energi som behövde få utlopp. Det enda kommandot jag behövde använda var i pincip "ptrooooooo", haha.. I slutet såg han väldigt fin ut och slappnade av! 
 
Idag red jag lektion för Helena. Vi backade bandet lite och red vad vi i dagsläget kan kalla "basic". Tydlig lättridning, ärlig framåtbjudning, lugn takt, rätta framdelen på bakdelen och lydnad genom övergångar. Vi gjorde även några skänkelvikningar för att få lite extra "grepp" om hjälperna. Han var väldigt fin i formen från start och jag hade hela tiden en mjuk och go känsla i handen! Han kändes mer liksidig och påverkbar från början också. Full med energi, men som gick att använda på rätt sätt! 
 
Vet ni vad Leon ska göra imorgon? Han ska åka till Lövsta Stuteri för att visa upp sig för Tinne!! Helena ska rida honom på sin träning och jag sätter mig i soffhörnet med kameran i högsta hugg och öronen spetsade för att höra Tinnes kommentarer. Jag ser SÅ fram emot det, vilket jag tror ni fattar.. ;) Jag känner mig väldigt lyckosam! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|