Tisdag

Halloj! Jag har precis ätit middag och ska strax åka och träna. Jag har inte tränat på evigheter och känner mig så himla lat, men nu är det äntligen dags igen! Jag ska gå på ett Core-pass på Friskis & Svettis här i närheten och jag är SÅ taggad! 
 
Leon har en veckas paus nu från ridningen. Hans utveckling har gått spikrakt uppåt sedan vi flyttade till Helena och Stall Reje, och med två tävlingar i bagaget denna höst så förtjänar han helt klart en kortare vila innan vi börjar med vinterträningen. Dock promeneras han varje dag och dessutom har jag börjat vänja in honom vid skrittmaskinen. Idag gick jag tillsammans med honom och sköt avskiljaren framför mig vilket han inte alls tyckte var konstigt! Så det känns som att nästa steg är att prova ha den igång med honom i en liten stund någon av kommande dagar. 
 
Idag har vi haft en visning av Bruce Lee som är till salu. Han är fyra år och en korsning mellan Lusitano/Don Primero, med hög ridbarhet och fantastiskt temperament! Ni kan kolla in en film på honom HÄR! Förutom visningen har stallet fixats i vanlig ordning, några hästar har promenerats, läder har putsats och Lindy har ridits. En ganska vanlig dag i övrigt alltså! 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|