Fina, fina Leon

Idag har jag gjort något som jag inte gjort på lite drygt två år... Jag har sett Leon under ryttare från marken!! Och det var så himla roligt. 
 
För att jag ska få ut 100% av lektionerna för Helena känns det naturligt att hon sitter upp, rider och får en känsla av hur han är att rida då och då. Idag red hon honom för första gången och det är faktiskt bara andra gången Leon har en annan ryttare än mig på sin rygg. Men det gick SÅ bra, och det var otroligt kul att se Leon live! 
 
Helena jobbade med samma saker som vi gör på lektionerna, vilket inte är så konstigt. Och hon tyckte att han stämde bra överens med hennes "förväntningar". Jag tycker själv att hon har varit otroligt duktig på att se direkt vad som behövs göras, vilka övningar som är bra och hur han är att rida. Men nu är det ännu mer bekräftat kan man säga! 
 
Jag måste också skryta om min FANTASTISKT fina häst! Han är helt galet fin och jag får faktiskt nypa mig själv i armen, för tänk att han är bara min och resultatet av min ridning. Stort tack till Leons uppfödare, Sophia, som lät mig köpa honom! 
 
Det här kommer bli så bra... Speciellt med all hjälp från Helena!! 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sophia

Det är jag som ska tacka, Pernilla. Det måste vara alla uppfödares dröm att få sälja sin uppfödning till en tjej som dig. Leon har en drömtillvaro hos dig. Du är helt fantastisk med honom :-) Tack, Pernilla❤️

Svar: Men åå, vad du är snäll!
Pernilla Hägglund

2015-10-25 @ 19:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|