Frolle hälsar!

Gissa vem jag hälsat på idag OCH ridit? Frooolleee! Han har jag verkligen saknat. ♥
 
Nu när jag är hemma hjälper jag Saga lite. Idag red jag Frolle och imorgon ska hon rida när jag står på backen! När vi gick ner i hans hage för att hämta honom inspekterade han hela mig, från topp till tå. Han nosade överallt och slickade sen på jackan och rörde runt med läpparna i håret. Det verkade som att han kände igen mig och hade saknat mig. Så mycket kärlek till denna underbara ponny. ♥
 
Ridningen gick jättebra! Saga gör ett superbra jobb med honom, men hon har ju bara haft honom i en månad och jag i fyra år så såklart var han lite annorlunda att rida. Lite mindre fokus på detaljer, men jag är imponerad över hur mjuk han ändå var! Vid ett ryttarbyte kan det ändå ta ett tag att hitta alla knappar och komma in i ridningen helt enkelt. Men eftersom jag hjälpt Saga så pass mycket, och dom verkligen tagit det steg för steg tror jag det gått lättare för dom att liksom hitta varandra. Jag är verkligen SÅ glad att han hamnade hos Saga, han verkar stormtrivas hos henne! 
 
Här kommer några bilder på Frollisen från idag. Alltså den prickiga mulen går ju inte att inte sakna! Världens bästa ponny, som jag älskar honom. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|