Lektion på Humlan

Idag red jag lektion för Helena igen, men denna gång på Humlan! Han hade joggdag så det blev ett kort och lätt pass, men vi utnyttjade det till fullo. Vi fokade på traven och lämnade galoppen helt. Man behöver inte alltid rida igenom varje gångart, speciellt inte när man bara joggar! Det beror ju helt på vad man vill nå och få ut av just det ridpasset den dagen. 
 
Hur som helst så jobbade vi med framåtbjudningen som ska vara ärlig genom att korta och länga stegen, flytta bakdelen på volt och jobba med lite olika linjer och vägar. Det gick jättebra och i slutet var han så fin! Han hade full fokus på mig och var så avslappnad och mjuk. 
 
Det var jätteroligt och nyttigt för mig att rida för Helena på en annan häst än Leon! Då ser hon mer vad som sitter kvar i min ridning oavsett vilken häst jag sitter på, och på så sätt kan hon hjälpa mig desto mer. Det är verkligen otroligt utvecklande, och framför allt superkul! Jag rider och longerar Humlan ganska mycket annars också, så nu har jag lite fler verktyg att plocka fram vid nästa tillfälle. Härligt! 
 
 
 
Humle-Dumle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|