Svar på kommentar

Jag såg att jag hade fått en fråga om mitt jobbschema och hur många helger jag jobbar och tänkte svara på den i i ett inlägg, ifall det är fler som undrar över samma sak! 
 
Jag jobbar sex dagar i veckan och är alltså ledig en dag, oftast lördagar men det beror på hur det är med tävlingar, hästarnas planering och så vidare. Vi utgår från tiderna 07:30-15:30 men oftast åker jag hem senare. Det viktigaste är att alla hästar mår tipptopp, stallet är fint och att allt är klart innan jag åker hem. Att lämna något halvklart eller så bara för att komma iväg prick halv fyra finns inte på kartan, och det tror jag är väldigt viktigt att man prioriterar när man jobbar med hästar som groom. Att ha bråttom och stressa gör i längden att det bara tar längre tid, som vår hovslagare Kjell brukar säga! 
 
Jag gillar ju verkligen att vara med på alla "extrasaker" som Helena gör, som till exempel Tinne-träningarna och tävlingar. Jag lär mig mycket av det och framför allt så inspireras jag otroligt mycket! Dessutom tror jag Helena tycker det är roligt när jag vill följa med. Men i och med det innebär det ju att jag halkar efter lite i jobbet i stallet och då blir det alltså lite längre dagar just dom tillfällena - men det är det absolut värt. 
 
 
På Lövsta Stuteri. Tinne-träning för Helena och Humlan! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|