Torsdag

Halloj! Ledsen för att det ekade tomt här igår, men direkt när jag kom hem åt vi middag och sedan åkte jag och Fredrik till Vällingby för att kika i lite affärer och leta efter en present till mamma. Presenten är fixad så nu är det ingenting som saknas innan jag åker hem imorgon! 
 
Igår vilade Leon, men jag fick lite ridning i kroppen ändå! Jag red ut på Humlan och vi befann oss på travbanan. Han fick galoppera på ordentligt vilket jag tror var väldigt uppskattat. Han frustade och frustade! På eftermiddagen klippte jag honom och sedan passade jag på att fota lite i stallet och på hästarna i det fina vädret. Sist men inte minst pysslade jag om och myste med min fina Leon. 
 
Idag hade Helena en ledig dag så jag hade stallet och tre hästar själv - Leon, Lindy och Humlan. Jag har blivit bortskämd med mockningshjälp från Kjell varje dag senaste veckorna men nu har jag varit själv i två dagar. Man märker verkligen hur mycket bara en person till gör. Men det går bra att vara ensam också såklart! Innan lunch hann jag med att rida Leon. Vi red på travbanan och idag kändes han faktiskt väldigt lugn. Han var riktigt fin stundtals för att vara honom på uteritt vilket jag är otroligt glad över! Det känns som att "problemlösningen" på lektionerna för Helena även gör nytta ute i skogen nu och han känner igen mitt sätt att tackla hans osäkerhet och litar då på mig istället för att fara iväg. Det var väldigt roligt att rida ut på honom idag, och imorgon väntar lektion igen så det längtar vi till! 
 
Nästa häst på tur var Lindy som också reds på travbanan. Hon har haft en kortare viloperiod och har börjat sättas igång denna vecka. Hon fick galoppera på ordentligt idag, vilket hon verkade tycka var roligt! Alla hästar behöver få gå upp i hastighet ibland och verkligen galoppera genom kroppen, ta i och känna vinden i pannluggen.. :) Om inte annat är det otroligt härligt från hästryggen! 
 
Sedan var det Humlan som longerades. Han blir bara bättre och bättre för varje gång jag longerar honom tycker jag, han blir finare och finare för varje vecka! Helena gör ett så himla bra jobb med honom - och alla andra hästarna såklart. Alla hästarna är otroligt välridna och roliga att jobba med! 
 
Innan jag slutade fyllde jag på vattentunnorna och mockade i paddockarna! Det ska vara rent och snyggt, ordning och reda. :) 
 
 
Lindy ovanifrån idag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|