HEJ!

Hejsan! Ledsen att jag inte uppdaterat på ett par dagar, men jag inte riktigt hunnit med helt enkelt. Ni får ha överseende med det! 
 
Dagarna har rullat på som vanligt. I torsdags red jag lektion för Helena med Leon igen och jag fick en så härlig känsla! Det finns ett filmklipp på min instagram för er som har det - där heter jag @pernillahagglund. Vi fortsatte på samma sak som vi jobbat med lektionerna innan och försökte få honom att sätta sig lite mer på bakbenen i galoppen. Jag ska hela tiden ha honom framför mig och mjukt möta upp med handen. Jag blir lätt lite diffus och "låst" vilket jag jobbar på hela tiden, men det är otroligt svårt kan jag säga! I traven ska han ta långa steg, sträcka ut halsen lite mer och alltid komma från bakbenen och framåt. Här är det jätteviktigt att jag har en tydlig takt i min lättridning och skjuter fram höfterna lite mer för att jag ska sitta mer upprätt. I slutet var han hur som helst superfin! På torsdagen red jag även ut på Lindy och longerade Humlan. 
 
Igår skrittade jag och Helena ut tillsammans på Leon och Lindy och sedan var tanken att vi skulle ta Bruce och Humlan tillsammans också på ridbanan då jag ska hålla igång dom nästa vecka. Men på grund av en oväntad vändning fick jag ta dom själv. Jag skrittjobbade Bruce och longerade Humlan idag igen. Båda två skötte sig superbra, även om Humlan ville testa mina armmuskler ibland.. ;) 
 
Igår kväll åkte jag och Fredrik till hans kompis som fyllde år. Först var vi i en lägenhet i Sundbyberg och sedan åkte vi vidare till stan där vi gick på Hellströms och WKND. Vi kom hem väldigt sent (eller tidigt, beroende på hur man ser på det..), men hade en jätterolig kväll! Vi tog en lång sovmorgon i morse och har än så länge har vi inte gjort särskilt mycket. Vi får se vad vi hittar på ikväll! :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|