Ledig dag

Hejsan! Idag är jag ledig och jag verkligen varit LEDIG. Jag är en person som älskar att hålla igång och egentligen inte gillar att ha en dag där ingenting är inplanerat. Men samtidigt tror jag att det är väldigt viktigt att faktiskt ha sånna dagar då man sover tills man vaknar och gör precis ingenting, ladda batterierna och få chansen att längta tillbaka till dom fartfyllda dagarna. 
 
Jag och Fredrik tog en rejäl sovmorgon och när vi vaknade kollade vi på ett avsnitt av The Walking Dead (som jag egentligen inte ens tycker om, men vad gör man inte för sin zombiegalne pojkvän..). Sedan åt vi frukost och åkte till Barkarby en sväng. Hans mamma ville till Lager 157 så vi följde med dit helt enkelt! 
 
Sedan åkte Fredrik till Enånger för att gå på en fest med sina kollegar på sommarrestaurangen han sommarjobbade på. Han kommer hem igen imorgon men tills dess får jag klara mig utan honom! Jag har varit ute och promenerat med Ebba och sedan har jag även gått till Coop för att köpa "survivalkit" till stallet, haha. Lite nudlar, frukt, varma koppen, vattenoboy och sånt som helt enkelt kan vara bra att ha om jag skulle glömma lunchen eller som också kan vara bra nu när det blir lite kallare dagar! Jag köpte även med mig lite fika tills imorgon då jag och Helena ska åka på tävling med hennes Humlan. Det ska bli roligt! 
 
Nu tänkte jag duscha och sedan ska jag faktiskt titta på serier. Jag har fortfarande inte tittat på alla avsnitten i sista säsongen av Game of Thrones, så det lutar mot den! Ha en bra kväll hörrni. :) 
 
 
Känns lite konstigt att inte åka till stallet idag, men jag vet att Helena tar så bra hand om Leon. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|