Svampplockning

Godmorgon! Jag sitter i bilen påväg till Österfärnebo nu. Jag och Fredrik ska dit och plocka svamp med hans mamma och några från hennes systers familj. Dom har ett favoritställe där som dom brukar åka till varje år så vi får hoppas vi får med oss massor av gula kantareller hem!

Leon har vilodag idag. Igår var han sååå fin! Jag fick en fantastisk känsla, speciellt i skritten som jag valde att fokusera på. Han var mjuk, rörlig, framåt, lyhörd och avspänd. 100% fokuserad! Superroligt verkligen, så då tycker jag att vilodagen idag är ännu mer välförtjänt. Imorgon är tanken att vi ska rida ut. :) 

Efter att jag ridit Leon igår hjälpte jag Saga och Frolle. Jag satt upp först för att Saga skulle se när jag red honom, vad jag brukar göra osv. Samtidigt som jag red förklarade jag lite vad jag gjorde och dom ställde frågor som jag svarade på. Sedan satt Saga upp och hon red Frolle SÅ bra! Det är så mycket lättare för mig att hjälpa om jag ridit en stund först, så det kändes som ett smart upplägg. Jag tror att dom kommer bli ett riktigt sammansvetsat team så småningom! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|