Tävlingsdag

Som ni såg i förra inlägget var jag och Helena på tävling idag. Helena tävlade hennes sexåriga Condamino Humlan i en LA:3 på Skånsta Ryttare. Det gick jättebra trots några missar och det jag tror Helena var mest nöjd med var att Humlan skötte sig så bra på många sätt! Resultatet landade på ca 66% och en förstaplacering - en bra dag på jobbet. Stort grattis till bossen! 
 
Innan vi åkte mot tävlingen hann vi göra klart stallet. Som tur var fick vi hjälp av Therése som sommarjobbade hos Helena så allting gick väldigt snabbt och Helena hann rida några hästar innan också. Jag och Therése promenerade dessutom ut med fyraåringarna (Bruce och Leon) på travbanan. Effektiv morgon helt enkelt, och skönt att allt var klart när vi kom tillbaka från tävlingen! 
 
När vi kom hem bytte vi hagar på Bruce och Leon och tog in dom andra. Eftersom dom är lite yngre än dom andra får dom alltid gå ute lite längre, förutom om det är riktigt dåligt väder då förstås. Efter hagbytet åkte jag hem och jag har precis ätit middag och duschat! Nu väntar en lugn kväll medan jag väntar på att Fredrik ska komma hem. ♥
 
 
Therése och Bruce / Jag och Leon ♥


Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken drömchans du har Pernilla! Så otroligt roligt! Hur började du jobba där, kände du henne eller hur gjorde du? :)

Svar: Jag har svarat i ett inlägg!
Pernilla Hägglund

2015-09-21 @ 17:04:45
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|