Favvotorsdag

Torsdag är ju min favoritdag i veckan. Jag känner mig på något sätt alltid piggare, mer motiverad och effektivare på torsdagar och om det är något extra som finns på to do-listan tar jag allt som oftast tag i det på torsdagar! Jag vet inte varför, men det har bara blivit så. Har ni någon favvoveckodag? 
 
Helena var ledig idag så jag hade hästarna ensam. Eller inte ensam, Kjell hjälpte ju också till! Utöver det vanliga stallfixet så red jag Lindy och Hirten samt longerade Humlan. Dessutom fick Hirten och Leon nya dojjor och snösulor! Det har alltså varit fullspäckat schema idag och jag blev lite senare än vanligt. Åkte från stallet strax efter fem när vi var klara med att sko Leon och fått lite fika av Helena!
 
Lindy och Hirten red jag på travbanan och oj så fina dom var - Humlan också. Alla tre hade mycket energi men använde den på rätt sätt. Sååå många frustningar dom bjöd på och det värmer ju verkligen ryttarhjärtat! Det känns som att alla hästarna har stärkt sig väldigt mycket under sina viloperioder och vuxit i sig själva. Härligt att se och känna tycker jag! 
 
Stall Reje har några riktigt roliga och spännande planer på gång vilket ni som följer @stallreje på instagram eller facebook kanske redan har sett. Jag säger bara att ni ska hålla ögonen öppna och stalka oss på både instagram och facebook! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|