Söndag

Halloj! Jag har precis kommit hem till Fredriks pappa och packat upp alla mina väskor. Skönt att få undan dom på en gång, vilket jag brukar vara ganska dålig på annars. Jag åkte med min syster Annika och hennes sambo Erik till Stockholm när dom ändå åker förbi på vägen till Växjö. Det var som alltid tråkigt att åka hemifrån men samtidigt måste man tänka på vad roligt och mysigt det har varit hemma och att det nu är dags att komma tillbaka till rutinerna! Min bil stod vid stallet så vi svängde förbi där. Innan jag åkte därifrån hjälpte jag Helena att ta in Lindy och Leon och såklart pussade jag på alla hästarna! 
 
På vägen till Hässelby stannade jag till i Barkarby där Fredrik jobbar. Jag har inte varit på hans jobb förut så det var roligt, och framför allt härligt att se Fredrik igen! Fyra dagar utan honom är bra jobbigt alltså... 
 
Imorgon är det måndag och back to reality. Stallet väntar och det ska bli SÅ roligt att jobba igen! Om några dagar är det dags att börja rida igång Leon också så det ser jag verkligen fram emot. Jag är verkligen taggad på att kicka igång det här häståret nu! Ååå, det ska bli så roligt. 
 
 
♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|