Tisdag

Hej på er! Idag mår jag precis som vanligt och har alltså spenderat dagen i stallet. Inga konstigheter - jag skrittade ut i skogen på Hirtenlife och sedan longerade jag Leon på utebanan i snön. Båda två skötte sig prima! 
 
Leon var lite ofokuserad men efter några galoppfattningar och övergångar till trav kom han ner till jorden igen. I slutet såg han mycket mer avslappnad och tillfreds ut. Det märktes att det var jobbigt för honom att gå i snön som var ganska tung idag, men han kämpade på bra! Att rida i snö är ju verkligen superbra träning - men såklart i lagom mängd beroende på hur djup och tung snön är. Om inte annat är det också en rolig variation att lägga in i veckoschemat! Många hästar brukar tycka att det är jättekul att få galoppera och brallar som bara den av glädje. Det är härligt tycker jag! 
 
Jag bokade också in en tid på Mälarkliniken för Leon idag. Hans mun ska få sin årliga check vilket inte borde vara några konstigheter. Han fick sina vargtänder utdragna hos hans uppfödare Sophia och åren efter det har det inte varit några konstigheter i munnen! Det är alltså en rutinkoll för att se så allt växer fram som det ska och att han inte har några hakar eller foderinpackningar. Kollar ni tänderna på era hästar årligen? :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|