Torsdag

Heeej! Det har varit två stressiga dagar nu eftersom min bil var tvungen att bärgas till verkstad igår morse, och jag inte har hört något från dom än. På grund av det är det också en hel del logistik kring bilandet men som tur är får jag låna Fredriks bil. Han kan åka kollektivt till sitt jobb, så det var verkligen skönt! Men det ska nog ordna sig på ett eller annat sätt. 
 
Nu sitter jag och försöker varva ner efter att ha åkt och letat verkstaden som min bil är på utan gps. Min telefon dog så körde omkring som en galning och var tvungen att fråga en massa människor om vägbeskrivning, haha. Sååå jobbigt, och när jag väl kom fram hade dom stängt för 10 minuter sen.. Snacka om typiskt! Aja, jag får försöka få tag på dom imorgon helt enkelt. 
 
Nog om min bil! Helena var ledig idag så jag hade stallet själv. Jag red Hirten och Lindy på travbanan och longerade Humlan på hoppbanan i snön. Humlan var galet pigg, haha! Men det ordnade jag upp och i slutet såg han avslappnad och fin ut. Både Hirten och Lindy var superfina! Det märks stor skillnad mellan varje gång jag rider dom, så det är jätteroligt. Jag är så tacksam över att jag får ta hand om och rida så fina hästar! 
 
Imorgon åker jag hem till Hudiksvall på eftermiddagen. Det ska bli skönt att komma hem igen, men det blir ingen vila för mig! På lördagen ska jag nämligen hålla lektioner i ett ridhus nära vår gård. Det ska bli jätteroligt! Att hålla lektioner har för mig varit lite av en dröm. Det är en chans för mig att utvecklas ännu mera och på ett annat plan än själva ridningen i sig samtidigt som jag kan dela med mig av min kunskap och mina erfarenheter till andra. Dessutom är det ju en extra inkomst, men det är minst viktigt för mig. Jag ser bara fram emot att bli inspirerad och att inspirera! 
 
 
En bild från idag då jag satt på fina Hirten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|