Tisdag

Idag fick vi otrligt värdefull hjälp i stallet, från början till slut. Helenas elev Kajsa kom till oss och vilken härligt energisprakande tjej! Vi fick mycket gjort och det var väldigt roligt med sällskap i stallet. 
 
Helena red Hirten och Humlan i morse. När jag och Kajsa var klar i stallet red vi ut i skogen tillsammans på Leon och Lindy. Underbart i vårsolen (man får väll ändå säga det nu?) och hästarna var så pigga och glada! Vi var ute i lite mer än en timme, så när vi kom tillbaka var det lunchdags. Efter att vi fått i oss lite mat red jag Magic Bisquit för Helena. Vilken otroligt fin ponny hon är! Hon kändes väldigt känslig, ambitiös, positiv och framåt. En ponny helt i både min och Helenas smak! Där finns det nog en hel del att plocka fram tror jag. 
 
Efter ridpasset på "Maggan" friserade jag henne och Leon. Raka kronränder, trimmat hovskägg, snygg svansrot och frissade manar är en otroligt viktig detalj för ett snyggt och rent helhetsintryck tycker jag! Så nu ser dom båda ut som snygga tävlingshästar. Sedan fortsatte jag och Kajsa med att rykta alla hästarna innan dom fick på sig sina pyjamas och putsade utrustningen. 
 
Nu tänkte jag ta igen lite bloggtid och skriva ihop några inlägg. Det känns som att jag har en del att uppdatera er om! Håll utkik. :) 
 
 
En härlig bild som Kajsa tog på uteritten idag! Visst ser det mysigt ut? 


Kommentarer
Postat av: Julia Forsbacka

Jättemysigt! Hur fick du jobbet som du har nu och vad vill du i framtiden? Vart vill du komma med ridningen? :) Är lite nyfiken :)

Svar: Jag svarar i ett inlägg!
Pernilla Hägglund

2016-03-02 @ 10:22:52
URL: http://forcebacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|