Onsdag

Hejsan! I morse när jag klev ut genom dörren möttes jag av lite kyligare temperatur än vad jag väntat mig när jag kollade ut genom fönstret. Vi har ju varit bortskämda med över 25 grader varmt i flera dagar nu så 17 kändes väldigt kallt nu, haha.. Skönt för hästarna däremot med lite svalare vindar i gräshagarna på förmiddagen! 
 
Idag joggade jag Lindy och Helena red Humlan och Hirten. Matic tog vi tillsammans, vilket gick väldigt bra idag! Det känns som att hon börjar komma in i vårt system nu och vi i hennes rörelsemönster, känslighet och reaktioner. Jag försöker pyssla med henne så mycket jag kan i stallet just för att lära känna henne så mycket som möjligt och öva på olika hanteringssituationer. Det är hur som en rolig liten tjej att arbeta med! 
 
Lindy joggade jag på hoppbanan idag för att variera underlaget. Hon har tagit det lite lugnt efter tävlingen som hon hade i helgen och idag förberedde henne inför imorgon när Helena ska rida henne. Vi fokade på att lösgöra, hitta ett ärligt framåtläge och kvicka ben. Jag tycker hon har så himla härlig inställning till att jobba! Hon är en riktig arbetsmyra och det är alltid en fröjd att rida henne. Världens bästa Lindy! 
 
Jag såg lite av Humlan och Helena medan jag promenerade fram Hirten och han såg såååå fin ut. Bara den senaste veckan har det hänt väldigt mycket med honom! Han är en riktigt fin häst den där lilla Humlan, som dessutom får lite lyxbehandling - innan intag betade jag honom i en 20 minuter och det tyckte han var så gott. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|