Tantkalas

Igår spenderades hela kvällen på Lövsta Stuteri. Det var "tantkalas" med träningar för Tinne! Helena hade tre hästar som hon red - Hirten, Lindy och så min Leon. Så roligt!! 
 
Hirten var först ut, men jag var inte på plats då utan jag höll ställningarna hemma i stallet och åkte lite senare med Leon. Men hon hade skött sig prima! Jag kom till Lövsta lagom tills det att det var dags att byta häst i lastbilen, och så var det Lindys tur. Hon var såå duktig! Det såg fantastiskt bra ut och hon har verkligen lätt för det svåra. Hon är en riktig arbetsmyra och verkar verkligen älska att få lite tuffare utmaningar! Superroligt att se. Om ni vill kika in Lindy så finns det ett filmklipp på henne på Stall Reje's instagram: @stallreje. 
 
Sist var det Leons tur. Han var också superduktig! Trots lite blåsigt väder och ny miljö så var han riktigt fin. Det är väldigt nyttigt för mig att sitta bredvid Tinne och se Helena rida samtidigt. Jag suger åt mig allt som en tvättsvamp, haha! I slutet var Leon otroligt fin med en längre, något rundare och lägre form och rundare över ryggen. Han fick fina ord från Tinne och Helena och så fick vi lite nya verktyg med oss hem! Jag känner mig verkligen tacksam gentemot Helena som vill ta med min Leon till Tinne när det går. Det är nyttigt för både mig och honom och så är det ju fantastiskt roligt att höra Tinnes kommentarer och tips, oavsett vilken häst det är såklart! 
 
Ett filmklipp på Leon finns både på min instagram (@pernillahagglund) och Stall Reje's (@stallreje). Gå in och titta!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|