TJA

<div>Min torsdag har sett hittills sett ut såhär: 1-7 sova. 8 åka in till ridskolan. 08:50-09:55 trimma i ridhuset. 11:30-14:00 sova. Var tvungen att gå och lägga mig igen när jag kom hem, så himla trött. </div>
<div>Frolle var kanonfin idag (börjar ni bli trötta på att jag säger det nu...? Hehe... ;))! Det var bommar och lite hinder utställda i ridhuset så det gcik ju inte att rida korrekta programdelar, men vi gjorde det bästa av det. Lade även in lite bomarbete och något enstaka hinder på ungefär 40-50 cm, om ens det. Frolle tyckte det var superkul och drog iväg på bommarna, haha. Han blev ganska trött, stog i solen och sov medan jag stretchade honom efter passet. Supernöjd med honom och det känns jättebra inför helgens tävlingar! I morgon ska han promeneras för hand i en timma så han får bort eventuell träningsvärk och blir lösgjord (ni vet väll att 1 timmas skritt är lika lösgörande som att rida ett lösgörande pass?).</div>
<div> </div>
<div style="text-align: left;">Nu ska jag gå ut till stallet igen och börja plocka och tvätta med det som ska med till Högbo, sen är massor av fler schabrak och benlindor som tvättas också. Börjar dock med det vita! Bara jag som tycker det är jobbigt nu när det är vår och det blir så geggigt på utebanor så man måste ta med sig flera 4-pack vita benlindor än vad man egentligen behöver, för att man inte vet om man kan använda dom mer efter en klass... Aja, det är bara att gilla läget, för snart torkar det om den här strålande solen fortsätter lysa!</div>
<div> </div>

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|