Ännu lite mer otur

Känns som att allt går emot mig just nu och att Leon skar upp tio centimeter på sitt ben gjorde inte det bättre. Han mår bra i alla fall och står nu bandagerad på "boxvila" tills såret är läkt. Jag har gått igenom gräsdelen av hagen dom gick i men inte hittat något, skogdselen är ganska stor. Det måste ha varit något väldigt vasst som han skar sig på på för det var ett fint snitt med fina kanter. 
 
Veterinären kom ut för att sy i fredags kväll. Leon fick lugnande tre gånger, bremsades och lokalbedövning men han skulle minsann inte vara oss till lags ändå. Han stampade och sparkade med benet så fort veterinären i princip försökte göra något med såret så för både våran och hans skull blev det inte sytt. Istället är han då bara bandagerad. Han har inte behövt någon smärtlindring så det känns skönt att han inte har så ont av det! Igår när jag skulle byta bandage gjorde det dock ont, det tog mer än en halvtimme innan det var bytt.. 
 
I och med det här får Leon gå på vila lite tidigare än planerat, vilket egentligen inte gör så mycket. Dock är det såklart tråkigt att inte kunna "avsluta" det man höll på med och heller inte kunna trappa ner som man kunde önska, men är han skadad så är han. Förhoppningsvis är det läkt om ca 2 veckor! Såret ser väldigt fint ut så vi får hoppas det håller i sig. Veterinären som vi tog ut är verkligen omtänksam! Trots att hon har semester den här veckan så vill hon att jag skulle skicka bilder och höra av mig om jag hade någon fundering. Sådana veterinärer gillar jag! 
 
 
Precis när jag tagit in Leon från hagen och upptäckt såret. 
 
 
Nerdrogad och ompysslad efter att veterinären varit här.
 
 
Såret igår när jag bytte bandage. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|