Godmorgon!

Här ekar det tomt.. Jag får be om ursäkt för det! En liten snabbuppdatering om dagarna som gått: Onsdagen gick i ett, jag tog sovmorgon och Leon fick vila pga storm och spöregn. Efter skolan åkte jag direkt på ett spinningpass med Jennie och därefter fixade jag stallet och red lösgörande jobb på Frolle som kändes väldigt mjuk i sidorna och fin i munnen. Igår hade vi hästdag på Högbo med teori om vanvårdade hästar och lagar om hur en häst ska hållas samt praktisk lastning. När jag kom hem stod det uteritt med Frolle på schemat, i regnet. Joggade honom lite lätt men skrittade mest, han kändes jättefin. 
 
Nu är det fredag och jag är hemma från skolan. Jag och Frolle ska ju tävla på Högbo ikväll och jag hade inte hunnit fixa allt till tävlingen om jag hade varit i skolan också. Om jag inte hade haft så långa resor fram och tillbaka hade det nog gått ihop, men nu gör det inte det. Jag hade lite sovmorgon i morse och sen gick jag ut och tog ut hästarna samt packade allt hö till Leon och Exet och även det som ska med mig och Frolle till Högbo. Vi rullar ca 15:00 och innan det ska jag rida Leon, mocka, putsa och packa hästgrejerna, göra i ordning transporten, knoppa och göra i ordning Frolle, göra i ordning mig själv och någonstans där ska jag även hinna äta något. Jag har starttid 19:12 så det blir ganska sent för oss, men det tycker jag är ganska skönt. Därefter åker vi till Årsunda där Frolle ska sova hos Leons uppfödare och f.d ägare Sophia! Så himla snällt av henne! Vi var inte så sugna på att pröjsa över tusenlappen för en natt på tävlingsplatsen så då var det ju himla praktiskt att ha en kontakt så nära. 
 
Nej, nu ska jag käka lite fruskot och sedan köra igång. Håll tummarna för mig och Frolle ikväll! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|