Hoppelihopp

Idag har jag och Leon som planerat jobbat över bommar. Han gick förvånansvärt bra över cavalettin men förstod sig inte riktigt på hur han skulle hoppa över kryssen. Som man kan se på bilderna lägger han öronen bakåt och det beror på att det är jobbigt för honom. Jag tror han fortfarande behöver bli starkare i galoppen och få mer bjudning där, då kommer det nog även bli bättre språng (om man ens kan kalla 40cm ett hinder, haha). Han ville gärna bara ta ett travsteg över och det var ju inte riktigt det jag ville, men han tog sig i alla fall över och det är det viktigaste. Detaljerna är väldigt oviktiga nu! Så länge det är roligt och han gör det jag ber om är jag nöjd med lille Leon. 
 
Här kommer bilderna från idag! :) 
 
 


Kommentarer
Postat av: Malin Ottenbäck

Vad fin han är! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Pernilla Hägglund

2014-09-28 @ 09:11:07
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|