Frolle

Jag fick en fråga om jag kunde skriva ett inlägg om Frolle och hur han har det just nu. Självklart! Jag vill bara vara noggrann med att poängtera att han inte är såld, utan det är fortfarande jag som äger honom. :) 
 
Frolle är alltså utlånad till en tjej som heter Saga. Hon och hennes familj är världens gulligaste och jag är sååå glad att jag hittade dom att låna ut min guldklimp till! Han är uppstallad i ett stall som ligger ca 10 minuter från min mamma. Det är ett privatstall med fina stora hagar, ridbana, härliga skogsvägar och flera andra hästkompisar. Dom brukar ta hem tränare som jag själv har tränat för på Frolle så det känns tryggt tycker jag. 
 
Tanken är att Frolle är Sagas långsiktiga läromästare. Dom har tävlat ett par gånger och fortsätter framåt i lugn takt, vilket passar Frolle väldigt bra! Sedan får vi helt enkelt se vart det leder. Det jag vet nu är i alla fall att Saga och Frolle trivs väldigt bra med varandra! Dessutom är det så roligt att dom vill ha min hjälp när jag åker hem och håller lektioner. Så Frolle har det riktigt bra! 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|