26 DECEMBER 2012

Hej allihopa! Äntligen har lite tid för er och bästa bloggen. Jag hade en superbra julafton med massa gott käk, fint sällskap av min familj, goa presenter och skön stämning. Tomten kom också, vilket lyfte det hela ännu mer! Tänkte att jag skulle försöka fotografera juklapparna och födelsedagspresenterna så snart som möjligt, måste ha bra ljus och framför allt TID till att göra det. Som jag sagt tidigare så får jag en summa pengar av mamma och pappa att köpa julklappar till mig själv för därför att jag ska få exakt vad jag vill istället för att det ska bli missförstånd osv. Jag hade inte köpt mer än 2 grejer till mig själv så det blev inte så många juklappar, men jag är såååå glad över det jag fick från mina syskon, svåger och tomten (;)). Tack, tack, tack! 
 
Igår kom släkten på pappas sida till oss från Gävle. Det är en tradition att dom kommer på juldagen och käkar kalkonmiddag. Kurragömma med kusinerna är också lite av en tradition... haha! Har världens sötaste lillkusin, som jag nästan aldrig har träffat en längre stund förutom när jag bodde hos dom för någon helg sedan, som skrek "Piiiillllaaaan" och ville att jag skulle leka med honom hela tiden. Att han ens kom ihåg att jag hette gjorde mig superglad! Älskar småbarn. 

Innan alla släktingar kom igår var jag, mina systrar och svåger ute och tolkade med hästarna. Jag och Madde red och Annika och Erik åkte slalomskidor bakom. Det var allra första gången jag tolkade med Frolle. Han funderade vad tusan vi gjorde när han fick brösta och massa remmar på sig i stallet och blev jättespänd och hoppig när vi började tolka. Det gick ganska snabbt över och hans energi kröp fram! Shit, aldrig varit med om att han blivit så pigg alltså. Det gick nästan inte att hålla honom och han uteslöt mig nästan helt. Busfröet tyckte det var så himlans roligt, speciellt att gå i bredd med Exet som älskar att tolka. Det blev en hel del fart och ett riktigt stort bocksprång. Tur att jag hade Boyve förut så jag lärde mig att sitta kvar i bockningar... Det var jättekul, men jättejobbigt ;) 
 
Har ni gjort något kul medan jag varit inaktiv som ni vill dela med er av? :) 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|