KLOKA ORD

Föreläsningen idag var bra! Jag fick många tips, bland annat att man kan göra en "drömpyramid/målpyramid". Jag har satt mig ner nu och har börjat tänka igenom min alldeles egna och fräscha pyramid för nästa år. Tänkte faktiskt dela med mig av den. Det kan ju vara roligt för er att ta del av mina mål och drömmar för att sedan följa mig på vägen dit! Eller hur? :D
 
Mitt mål, min dröm, för nästa år är att kvala till SM med Frolle. Alltså nå 64% i ett nationellt FEI-program. Det står högst upp i min pyramid, och det är dit jag vill 2013. Men hur ska jag komma dit? Vilka är mina "undermål"? 
Längst ner i min pyramid har jag skrivit "Träna upp styrka, kondition och smidighet hos Frolle". Över det står det "Träna upp skolor, enkla byten, skrittpiruetter och längningar". Det här är vad jag ska jobba med under vintern för att sedan kunna nå högre procent på tävlingarna. Med handen på hjärtat säger jag att jag verkligen ska slita för att få detta så bra som möjligt. Varje pass ska ge något, varje pass ska ridas
Till våren vill jag nå 67% i regionala LA:P1 och FEI Inledande, samtidigt som jag vill klättra mot 62% samt ha en bra känsla och "rutin" nationellt. Och då, då är det nära mitt mål. Till mitt mål som är att rida på 64% i dom nationella klasserna och därmed även kvala till ponny-SM i dressyr. 
Jag hoppas Snöflingan är med på noterna och är lika taggad och positiv som mig till det här. Vi kommer klara det, det vet jag. 
 
Så ser min lilla pyramid ut. Det är fullt tillåtet att göra ändringar. 
 
Den som är rädd för att misslyckas kommer aldrig att vinna. Framgång och motgång går hand i hand. Winner never quit, quitters never win. 
 
 
Hälsinge Dressyr Cup-vinnare 2011, 5/5 vinster. 



Kommentarer
Postat av: Erica

bra att du har mål pillan :D du och frolle kommer nå dit jag bara vet de med eran envishet och styrka så ;)

Svar: Å tack Erica!! :D
Pernilla Hägglund

2012-11-13 @ 14:05:31
URL: http://ericaschedin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|