Tips





Har ni en eller flera hästar som hellre sprider ut maten i boxen än att äta den? Då är era hästar precis som Exet, Frolle och Leon... Men vi har kommit på en lösning som vi körde med för några år sen, men tog bort för att jag av någon anledning inte ville ha det längre. Men nu när vi bytte stall och Leon kom var det väldigt nervöst och rörigt i boxarna. Man måste mocka ut mer, det går åt himla mycket spån och även hö, hästarna äter inte eftersom de inte vill ha skitigt hö som de legat i och det tar längre tid att mocka. Så då satte vi tillbaka dessa skivor för att hästarna skulle sluta sprida runt. Det fungerar så himla bra! 
I början var Leon lite rädd för att stoppa ner huvudet och Exet lyfte bort skivan. Leon vande sig såklart efter en liten stund och vi satte spikar ovanför skivan i Exets box. 
Nu är det mycket lättare att hålla rent i boxarna, så prova det här ni med :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|