ELFTE JANUARI

Ställde alarmet i morse, åt en snabb frukost och gick ut till mina beauties. Fjäskade lite med äpplen och tog sen ut Frollisen på gången! Som jag nämnde förut så var det helt klart dags att trimma pälsen på Frolle, han har varit så trött på sistione och blivit alldeles flåsig på inomhusträningarna. Och det åtgärdas snabbt och enkelt med en klippmaskin, för andra gången den här vintern. Klippte som vanligt - sparade huvudet, benen och en padd på ryggen. Jag tycker det är lite för riskfyllt att göra en helklippning nu när temperaturen fortfarande kan gå upp och ner som den vill, så det får helt enkelt vänta till början på mars då han ska vara snygg inför tävlingarna! I alla fall gick det bra, men nu är han grå istället för gyllenbrun... Men han blev några centimeter smalare och ser riktigt stilig ut! Jag råkade dock klippa i skinnet på honom 2 gånger mellan frambenen, stackaren.. Det är så himla svårt att klippa där eftersom det är så smalt och mycket lösa rynkor, och Frolle som dessutom hatar när man är vid bringan och under magen ville jag absolut inte fortsätta på. 
Annars blev det helt okej, hoppas att han får lite mer ork nu och inte blir lika flåsig :) 
 
 
 
Lite halvkass iphonebild, ska försöka ta med kameran och klicka bättre bilder i helgen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|