FEMTE JANUARI 2013

Här var det dött minsann! Hej förresten... Jag fick finbesök av Lisa igår kväll och över natten, så det är anledningen till att jag inte uppdaterat. Vi låg och drog oss i sängen enda till 12 idag, riktigt skönt! Därefter åkte hon hem igen och jag passade på att gå ut till hästarna medan det fortfarande var ljust.
Frolle brallade på ordnentligt och bjöd på en lång bockserie, haha. Var egentligen inte tänkt att han skulle få springa fort med tanke på det dåliga underlaget osv. Men han kändes så himla seg och oengagerad så jag var tvungen att släppa iväg honom, och det blev det minsann en helt annan häst! Traven blev riktigt härlig att rida i och jag kunde fortsätta lite på arbetet från träningen för Lena - vilket går kanon även längs med en väg. Dock blev han lite väl sprudlande korta stunder och försökte dra iväg på nytt, men det var bara kul att han blev så pigg av en liten galoppsträcka! 
När jag skulle hoppa upp på Exet kom Erica och Buttler precis förbi så jag hängde på dom! Vi tog det ganska lugnt då Buttlers travnerver kommer fram när man rider flera, men det gick helt okej ändå tycker jag :) Exet kändes kanonfin, var riktigt mjuk och följsam i formen och hade sin underbara trav. 
 
Nu har jag precis fått i mig några bitar fisk (som jag egentligen hatar...) och en toskabulle som ska smältas lite innan jag kör igång ett träningspass. Som vanligt blir det först en stund på crosstrainern och sedan lite styrka. Ska bli riktigt skönt att röra på mig! Men medan jag tränar kanske ni har lust med att ge mig förslag på vad jag ska skriva om ikväll? Det skulle vara jättesnällt och tar bara några sekunder! 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Erica

skulle va roligt att veta hur du lägger upp en tävlingshelg, packning osv! sen kan du gärna skriva om lite ridtips? :)

Svar: Tack! :D
Pernilla Hägglund

2013-01-05 @ 17:47:06
URL: http://ericaschedin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|